DESIGNA DIREKT

#student2019 - Designa din mössa nu, beställ 13/8

FAQ





Vad har jag beställt?

Det ser du i ditt orderbekräftelsemail som du får direkt efter genomförd beställning.
Hittar du inte ditt orderbekräftelsemail? Titta i skräpposten eller kontakta hello@galio.se, så skickar vi ett nytt till dig.



Kan jag ändra i min beställning?

Du kan ändra i din beställning upp till 14 dagar efter lagd order.



Hur gör jag om jag vill lägga till produkter i en redan lagd beställning?

Du kan välja att lägga en ny order eller kontakta kundservice på hello@galio.se



Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden för din studentmössa är 4 veckor vid direktbetalning.
Vid beställning av studentkläder gäller specifika leveranstider per beställning då varje produkt produceras unikt per kund, leveranstiden framgår på orderbekräftelsen.
Läs mer om leverans.



Hur vet jag vilken storlek på mössan jag ska beställa?

Har du inte varit på några av våra mössutprovningar i landet, så kan du enkelt ta reda på storleken hemma med hjälp av ett måttband.
Mät runt huvudet där det är som tjockast och tänk på att inte dra åt allt för tight. Mät gärna mer än en gång.
Vi har centimeterstorlekar: allt mellan storlek 52-65. Avrunda alltid uppåt. Mäter du 58 cm, så väljer du en mössa i storlek 58.
Mäter du 58,2 eller 58,6 avrundar du uppåt och beställer en storlek 59.



Jag har beställt fel storlek på mössan, hur gör jag?

Du kan ändra din mösstorlek 14 dagar efter lagd beställning. Kontakta hello@galio.se eller via sociala medier, så hjälper vi dig.



Jag har fått fel vara eller vill reklamera en vara, hur gör jag?

Kontakta hello@galio.se så hjälper vi dig med ärendet.



Jag har inte fått en orderbekräftelse av min beställning, varför?

Detta kan bero på att du inte angivit rätt mailadress. Då kan du kontakta oss, så skickar vi en ny bekräftelse till dig. Titta även i skräppostinkorgen om det kan ha hamnat där. 



Skickas mössa och kläder tillsammans eller separat?

Har du lagt mössa och kläder i samma beställning kommer dessa att skickas i samma leverans.



Hur levereras min mössa/mina produkter?

Ditt paket levereras till den adress du har angivit vid beställningen.
Vi skickar via PostNord och när ditt paket finns att hämta skickas det ut en sms-avisering om detta.



Vad kostar frakt?

Vi har en fraktavgift på 59 kr.



När kommer fakturan?

Fakturan skickas hem 14 dagar efter beställning.



Vilka betalningssätt kan jag välja mellan?

Du kan betala via faktura (14 dagars betalningstid), direktbetalning (Swedband, Handelsbanken) eller med kort (Visa eller Mastercard).



Hur lång tid har jag på mig att betala min faktura?

Du har 14 dagar på dig att betala din faktura.



Var vänder jag mig om jag har ytterligare frågor angående min studentmössa eller beställning?

Skicka ett mail med ditt ärende till hello@galio.se, så hjälper vi dig.



Hur gör jag om jag vill boka in en utprovning av studentmössor på min skola?

Skicka ett mail till hello@galio.se med namn, skola och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig för mer information.


Var vänder jag mig om jag har ytterligare frågor angående min studentmössa eller beställning?

Galios kundservice är öppen måndag-torsdag 09.30-16.00, med lunchstängt 12.15-13.30.