SMYCKEN & ACCESSOARER

Beställning

VAD HAR JAG BESTÄLLT?

Det ser du i ditt orderbekräftelsemail som du får direkt efter genomförd beställning. I orderbekräftelsen ser du alla detaljerade val du gjort på din produkt. Kolla alltid igenom dina val efter lagd beställning.
Hittar du inte ditt orderbekräftelsemail? Titta i skräpposten eller kontakta hello@galio.se, så skickar vi ett nytt till dig.

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL LÄGGA TILL PRODUKTER I EN REDAN LAGD BESTÄLLNING?

Då vi behandlar ordrar löpande när de inkommer har vi tyvärr ingen möjlighet att lägga till produkter på befintlig order. Du kan däremot välja att lägga en ny order. Det hjälper vi dig gärna med - kontakta oss då på hello@galio.se.

 

KAN JAG RETURNERA MIN BESTÄLLNING?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du fått hem din produkt för produkter som INTE är skräddarsydda, dvs allt förutom Studentmössor, Skolspecifika kläder och Smycken/Accessoarer med personlig text. Vill du byta eller returnera en produkt så är du varmt välkommen att kontakta oss.

 

VAD KOSTAR DET ATT RETURNERA EN VARA?

Vid retur av en vara gör vi ett prisavdrag för frakt på 129 kr. Vi erbjuder ej fria returer ur miljösynpunkt. 

 

 

Leverans

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

För produkter som INTE är skräddarsydda, dvs allt förutom Studentmössor, Skolspecifika kläder och Smycken/Accessoarer med personlig text, så skickas varan inom 1-3 arbetsdagar. Observera att om du har beställt en studentmössa och ex ett smycke i samma order så levereras dessa tillsammans när studentmössan är klar. En accessoarer eller ett smycke med en personlig text (ej studentmössan)  skickas inom 10 arbetsdagar.

 

HUR LEVERERAS MINA PRODUKTER?

Ditt paket levereras till närmsta ombud från den adress du har angivit vid beställningen.
Vi skickar via DHL och när ditt paket finns att hämta skickas det ut en sms-avisering om detta. Tänk på att kontrollera ditt mobilnummer kopplat till din order så att du får aviseringen.

 

KAN NI SKICKA BESTÄLLNINGAR UTOMLANDS?

Ja, vi skickar till alla delar av världen! Tänk på att vara ute i god tid med din beställning då leveranstiden är något längre. Tänk också på att frakt och tullavgifter kan tillkomma.

 

 

Betalning och faktura

VAD KOSTAR FRAKT?

När du beställer från Galio of Sweden är det fri frakt när du handlar över 500 kronor, i övriga fall kostar frakten 39 kronor. Din beställning levereras med DHL och när din beställning finns att hämta hos ett postombud nära dig får du ett SMS till det angivna telefonnumret vid beställning.  

VILKA BETALNINGSSÄTT KAN JAG VÄLJA MELLAN?

Du kan betala via direktbetalning (Bank eller Swish) eller med kort (Visa eller Mastercard) samt faktura via Walley (endast över 18 år). 

 

NÄR KOMMER FAKTURAN?

Faktura via Walley kan du välja om du är över 18 år. Din faktura skickas till din mail när vi startar hanteringna av din order (inom 1-2 arbetsdagar).

 

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT BETALA MIN FAKTURA?

Du har olika lång tid på dig att betala din faktura via Walley beroende på vilket betalningsalternativ du väljer i kassan. Din faktura skickas till din mail inom 1-2 arbetsdagar. Du kan alltid skjuta upp betaldatumet direkt via Walley.


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA FRÅN WALLEY?

Om du har fått en påminnelse är din faktura troligtvis obetald. Det kan även vara så att betalningen kommit Walley tillhanda efter att påminnelsefakturan skickades ut, i så fall behöver du endast betala in påminnelseavgiften. Vid frågor hänvisar vi dig till Walley. 

 


STUDENTMÖSSOR

Beställning

VAD HAR JAG BESTÄLLT?

Det ser du i ditt orderbekräftelsemail som du får direkt efter genomförd beställning. I orderbekräftelsen ser du alla detaljerade val du gjort på din studentmössa. Kolla alltid igenom dina val efter lagd beställning.
Hittar du inte ditt orderbekräftelsemail? Titta i skräpposten eller kontakta hello@galio.se, så skickar vi ett nytt till dig.

 

KAN JAG ÄNDRA DESIGNEN PÅ MIN MÖSSA?

Om du har sparat din mössa kan du gå tillbaka och ändra den fram tills det att du har genomfört din beställning.

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL LÄGGA TILL PRODUKTER I EN REDAN LAGD BESTÄLLNING?

Då vi behandlar ordrar löpande när de inkommer har vi tyvärr ingen möjlighet att lägga till produkter på befintlig order. Du kan däremot välja att lägga en ny order. Det hjälper vi dig gärna med - kontakta oss då på hello@galio.se.

 

HUR BESTÄLLER JAG GALIO-BOXEN?

Du beställer enkelt hem vår Galio-box kostnadsfritt via formuläret i denna länk: Galioboxen. Galioboxen är en studentmösseutprovning i hemmaformat! Boxen innehåller allt du behöver för att beställa din studentmössa. Ni får möjlighet att prova studentmössan i olika storlekar och med olika tillval, allt för att ni skall vara säkra på ert val! Boxen är kostnadsfri och du beställer den enkelt genom detta formulär. Därefter skickas den hem till dig inom kort.

 

JAG HAR GLÖMT HUR MIN DESIGN BLEV, KAN JAG SE EN BILD PÅ MIN STUDENTMÖSSA EFTER LAGD BESTÄLLNING?

Du kan se din färdiga mössa i 3D via länken i din orderbekräftelse.

 

HUR VET JAG VILKEN STORLEK PÅ MÖSSAN JAG SKA BESTÄLLA?

Har du inte varit på någon av våra mössutprovningar i landet, så kan du enkelt ta reda på storleken hemma med hjälp av ett måttband. Se vår storleksguide här! 

 

JAG HAR INTE MOTTAGIT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE. HUR GÖR JAG?

Det kan bero på att du inte angivit rätt mailadress. Då kan du kontakta oss, så skickar vi en ny bekräftelse till dig. Titta även i skräppostinkorgen om det kan ha hamnat där.

 

Produktion

NÄR BÖRJAR MIN STUDENTMÖSSA PRODUCERAS?

Din mössa börjar produceras direkt efter att vi har mottagit din betalning. Det innebär: Betala fort = Få mössan fort. Om du bestämt dig för dina val, vänta inte för länge med att betala.

 

Leverans

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Vid beställning av studentkläder gäller specifika leveranstider per beställning då varje produkt produceras unikt per kund. Läs mer om leverans.

 

HUR LEVERERAS MIN MÖSSA?

Ditt paket levereras till närmsta ombud från den adress du har angivit vid beställningen.
Vi skickar via DHL och när ditt paket finns att hämta skickas det ut en sms-avisering om detta.

 

KAN NI SKICKA BESTÄLLNINGAR UTOMLANDS?

Ja, vi skickar till alla delar av världen! Tänk på att vara ute i god tid med din beställning då leveranstiden är något längre. Tänk också på att frakt och tullavgifter kan tillkomma.

 

JAG HAR BESTÄLLT FEL STORLEK PÅ MÖSSAN, HUR GÖR JAG?

Du kan ändra din mösstorlek i upp till 14 dagar efter lagd beställning eller fram tills att du har betalt din order. Kontakta hello@galio.se eller via sociala medier, så hjälper vi dig.

 

JAG VILL KORRIGERA STORLEKEN PÅ MIN MÖSSA. HUR VET JAG VILKET ANTAL STORLEKSJUSTERARE SOM BEHÖVS?

Varje storleksjusterare gör mössan 0.2 cm mindre. Är du osäker på hur många du behöver så rekommenderar vi att beställa ett 5-pack storleksjusterare.

 

Betalning och faktura

VAD KOSTAR FRAKT?

När du beställer från Galio of Sweden är det fri frakt. Din beställning levereras med DHL och när din beställning finns att hämta hos ett postombud nära dig får du ett SMS till det angivna telefonnumret vid beställning. 

 

VILKA BETALNINGSSÄTT KAN JAG VÄLJA MELLAN?

Du kan betala via direktbetalning (Bank eller Swish) eller med kort (Visa eller Mastercard) samt faktura (om du är över 18år)
 
 

NÄR KOMMER FAKTURAN?

Fakturan skickas direkt efter lagd order till den mejladress som angavs vid beställning. Har du inte fått någon faktura inom 30 minuter så kontrollera din skräppost. Kontakta i annat fall oss på hello@galio.se. Ur miljösynpunkt skickas ej pappersfakturor.

 

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT BETALA MIN FAKTURA?

Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från beställningsdatumet. Du ser förfallodatumet längst upp till höger på din faktura.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA?

Vi skickar en påminnelsefaktura när vi saknar din betalning och förfallodatumet har passerat. Om du vet att du har betalat din faktura och ändå fått en påminnelsefaktura så kan det bero på att du ha betalat in med felaktigt OCR-nummer, angivit fel summa eller att betalningen har registrerats efter förfallodatum. Har du frågor om din faktura eller påminnelsefaktura så hjälper vi dig gärna. Kontakta oss via mail, telefon eller chatt.

 

Om Galio of Sweden

HUR GÖR JAG OM JAG VILL BOKA IN EN UTPROVNING AV STUDENTMÖSSOR PÅ MIN SKOLA?

Kontakta oss via mail, telefon, chatt eller DM med namn och skola, så återkommer vi till dig för mer information.

 

VARFÖR SKA JAG KÖPA MIN STUDENTMÖSSA FRÅN GALIO?

Vi på Galio erbjuder marknadens högsta kvalité till det bästa priset. Alla våra studentmössor är sydda för hand och kvalitetstestas innan leverans till kund. Vi har dessutom marknadens schysstaste garantier som förser alla våra kunder med ett säkert köp. Vi står för en tryggare och mer prisvärd student - vi bryr oss om dig.


SKOLSPECIFIK MERCHANDISE

Beställning

VAD HAR JAG BESTÄLLT?

Det ser du i ditt orderbekräftelsemail som du får direkt efter genomförd beställning. I orderbekräftelsen ser du alla detaljerade val du gjort på din studentmössa. Kolla alltid igenom dina val efter lagd beställning.
Hittar du inte ditt orderbekräftelsemail? Titta i skräpposten eller kontakta hello@galio.se, så skickar vi ett nytt till dig.

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL LÄGGA TILL PRODUKTER I EN REDAN LAGD BESTÄLLNING?

Då vi behandlar ordrar löpande när de inkommer har vi tyvärr ingen möjlighet att lägga till produkter på befintlig order. Du kan däremot välja att lägga en ny order. Det hjälper vi dig gärna med - kontakta oss då på hello@galio.se.

 

KAN JAG RETURNERA MIN BESTÄLLNING?

Du har ingen ångerrätt för skolspecifika kläder då de tillverkas efter beställning.

 

 

 

Leverans

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Vid beställning av studentkläder gäller specifika leveranstider per beställning då varje produkt produceras unikt per kund. Läs mer om leverans. Du ser preliminärt leveransdatum i er skolshop för kläder. Leveransdatumet bestäms av ansvarig Elevkår på skolan. 

 

HUR LEVERERAS MINA PRODUKTER?

Ditt paket levereras till närmsta ombud från den adress du har angivit vid beställningen.
Vi skickar via DHL och när ditt paket finns att hämta skickas det ut en sms-avisering om detta. Tänk på att kontrollera ditt mobilnummer kopplat till din order så att du får aviseringen.

 

 

 

Betalning och faktura

VAD KOSTAR FRAKT?

När du beställer från Galio of Sweden är det fri frakt. Din beställning levereras med DHL och när din beställning finns att hämta hos ett postombud nära dig får du ett SMS till det angivna telefonnumret vid beställning. 

 

VILKA BETALNINGSSÄTT KAN JAG VÄLJA MELLAN?

Du kan betala via direktbetalning (Bank eller Swish) eller med kort (Visa eller Mastercard) samt faktura via Walley  (endast över 18 år). 

 

NÄR KOMMER FAKTURAN?

På Galio använder vi två typer av fakturor, Galios egna och faktura via Walley.

Faktura via Galio: Galios faktura kan du välja oavsett din ålder och om din beställning innehåller en studentmössa. Fakturan skickas direkt efter lagd order till den mejladress som angavs vid beställning. Har du inte fått någon faktura inom 30 minuter så kontrollera din skräppost. Kontakta i annat fall oss på hello@galio.se. Ur miljösynpunkt skickas ej pappersfakturor. Tänk på att du måste betala din faktura innan det sista datum för beställning & betalning som visas på er skolshop för att produkten ska tillverkas.

Faktura via Walley: Fakturan kan du välja om du är över 18 år och din beställning inte innehåller en studentmössa. Din faktura skickas till din mail inom ett par dagar.

 

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT BETALA MIN FAKTURA?

På Galio använder vi två typer av fakturor, Galios egna och faktura via Walley.

Faktura via Galio: Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från beställningsdatumet. Du ser förfallodatumet längst upp till höger på din faktura. Tänk på att du måste betala din faktura innan det sista datum för beställning & betalning som visas på er skolshop för att produkten ska tillverkas.

Faktura via Walley: Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från det att fakturan skickas till dig (Din faktura skickas till din mail inom ett par dagar). Du kan alltid skjuta upp betaldatumet direkt via Walley.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA?

Vi skickar en påminnelsefaktura när vi saknar din betalning och förfallodatumet har passerat. Om du vet att du har betalat din faktura och ändå fått en påminnelsefaktura så kan det bero på att du ha betalat in med felaktigt OCR-nummer, angivit fel summa eller att betalningen har registrerats efter förfallodatum. Har du frågor om din faktura eller påminnelsefaktura så hjälper vi dig gärna. Kontakta oss via mail, telefon eller chatt.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA FRÅN WALLEY?

Om du har fått en påminnelse är din faktura troligtvis obetald. Det kan även vara så att betalningen kommit Collector tillhanda efter att påminnelsefakturan skickades ut, i så fall behöver du endast betala in påminnelseavgiften. Vid frågor hänvisar vi dig till Walley.