Hämta din sparade mössa

Fyll i den E-post som angavs när du sparade din mössa och klicka på hämta så laddas mössan in precis där du slutade...


STUDENTMÖSSOR

Beställning

VAD HAR JAG BESTÄLLT?

Det ser du i ditt orderbekräftelsemail som du får direkt efter genomförd beställning. I orderbekräftelsen ser du alla detaljerade val du gjort på din studentmössa. Kolla alltid igenom dina val efter lagd beställning.
Hittar du inte ditt orderbekräftelsemail? Titta i skräpposten eller kontakta hello@galio.se, så skickar vi ett nytt till dig.

 

KAN JAG ÄNDRA DESIGNEN PÅ MIN MÖSSA?

Du kan ändra din mössas design i upp till 14 dagar efter lagd order. Det gör du genom att kontakta oss eller genom att klicka på "Ändra Mössa" i din orderbekräftelse som du får via mail.

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL LÄGGA TILL PRODUKTER I EN REDAN LAGD BESTÄLLNING?

Då vi behandlar ordrar löpande när de inkommer har vi tyvärr ingen möjlighet att lägga till produkter på befintlig order. Du kan däremot välja att lägga en ny order. Det hjälper vi dig gärna med - kontakta oss då på hello@galio.se.

 

HUR BESTÄLLER JAG GALIO-BOXEN?

Du beställer enkelt hem vår Galio-box kostnadsfritt via formuläret i denna länk: Galioboxen. Galioboxen är en studentmösseutprovning i hemmaformat! Boxen innehåller allt du behöver för att beställa din studentmössa. Ni får möjlighet att prova studentmössan i olika storlekar och med olika tillval, allt för att ni skall vara säkra på ert val! Boxen är kostnadsfri och du beställer den enkelt genom detta formulär. Därefter skickas den hem till dig inom kort.

 

JAG HAR GLÖMT HUR MIN DESIGN BLEV, KAN JAG SE EN BILD PÅ MIN STUDENTMÖSSA EFTER LAGD BESTÄLLNING?

Du kan se din färdiga mössa i 3D via länken i din orderbekräftelse.

 

HUR VET JAG VILKEN STORLEK PÅ MÖSSAN JAG SKA BESTÄLLA?

Har du inte varit på några av våra mössutprovningar i landet, så kan du enkelt ta reda på storleken hemma med hjälp av ett måttband. Se vår storleksguide här! Har du inget eget hemma, så skickar vi kostnadsfritt hem ett till dig.
Mät runt huvudet där det är som tjockast och tänk på att inte dra åt allt för hårt. Mät gärna mer än en gång.
Mäter du 58,2 eller 58,6 avrundar du uppåt och beställer en storlek 59. Är du fortfarande osäker på vilket storlek du ska ha så hjälper vi dig gärna via mail, telefon, chatt eller videosamtal.

 

JAG HAR INTE MOTTAGIT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE. HUR GÖR JAG?

Det kan bero på att du inte angivit rätt mailadress. Då kan du kontakta oss, så skickar vi en ny bekräftelse till dig. Titta även i skräppostinkorgen om det kan ha hamnat där.

 

Produktion

NÄR BÖRJAR MIN STUDENTMÖSSA PRODUCERAS?

Din mössa börjar produceras direkt efter att vi har mottagit din betalning. Det innebär: Betala fort = Få mössan fort. Om du bestämt dig för dina val, vänta inte för länge med att betala.

 

Leverans

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Vid beställning av studentkläder gäller specifika leveranstider per beställning då varje produkt produceras unikt per kund. Läs mer om leverans.

 

HUR LEVERERAS MIN MÖSSA?

Ditt paket levereras till närmsta ombud från den adress du har angivit vid beställningen.
Vi skickar via DHL och när ditt paket finns att hämta skickas det ut en sms-avisering om detta.

 

KAN NI SKICKA BESTÄLLNINGAR UTOMLANDS?

Ja, vi skickar till alla delar av världen! Tänk på att vara ute i god tid med din beställning då leveranstiden är något längre. Tänk också på att frakt och tullavgifter kan tillkomma.

 

JAG HAR BESTÄLLT FEL STORLEK PÅ MÖSSAN, HUR GÖR JAG?

Du kan ändra din mösstorlek i upp till 14 dagar efter lagd beställning eller fram tills att du har betalt din order. Kontakta hello@galio.se eller via sociala medier, så hjälper vi dig.

 

JAG VILL KORRIGERA STORLEKEN PÅ MIN MÖSSA. HUR VET JAG VILKET ANTAL STORLEKSJUSTERARE SOM BEHÖVS?

Varje storleksjusterare gör mössan 0.2 cm mindre. Är du osäker på hur många du behöver så rekommenderar vi att beställa ett 5-pack storleksjusterare.

 

Betalning och faktura

VAD KOSTAR FRAKT?

När du beställer från Galio of Sweden är det fri frakt. Din beställning levereras med DHL och när din beställning finns att hämta hos ett postombud nära dig får du ett SMS till det angivna telefonnumret vid beställning. Vill du kunna spåra ditt paket så erbjuder vi spårningsbar leverans vilket ger dig ett spårningsnummer där du kan se var din beställning befinner sig från att det lämnar fabriken tills det kommer hem till dig. Spårningsbar leverans kostar 45 kr. Läs mer om Galios fraktalternativ.

 

VILKA BETALNINGSSÄTT KAN JAG VÄLJA MELLAN?

Du kan betala via Galios faktura (14 dagars betalningstid), direktbetalning (Bank eller Swish) eller med kort (Visa eller Mastercard).

 

VAD ÄR EXPEDITIONSAVGIFT?

Expeditionsavgiften är en avgift som täcker administrationen och hanteringen av din order.

 

NÄR KOMMER FAKTURAN?

Fakturan skickas direkt efter lagd order till den mejladress som angavs vid beställning. Har du inte fått någon faktura inom 30 minuter så kontrollera din skräppost. Kontakta i annat fall oss på hello@galio.se. Ur miljösynpunkt skickas ej pappersfakturor.

 

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT BETALA MIN FAKTURA?

Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från beställningsdatumet. Du ser förfallodatumet längst upp till höger på din faktura.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA?

Vi skickar en påminnelsefaktura när vi saknar din betalning och förfallodatumet har passerat. Om du vet att du har betalat din faktura och ändå fått en påminnelsefaktura så kan det bero på att du ha betalat in med felaktigt OCR-nummer, angivit fel summa eller att betalningen har registrerats efter förfallodatum. Har du frågor om din faktura eller påminnelsefaktura så hjälper vi dig gärna. Kontakta oss via mail, telefon eller chatt.

 

Om Galio of Sweden

HUR GÖR JAG OM JAG VILL BOKA IN EN UTPROVNING AV STUDENTMÖSSOR PÅ MIN SKOLA?

Kontakta oss via mail, telefon, chatt eller DM med namn och skola, så återkommer vi till dig för mer information.

 

VARFÖR SKA JAG KÖPA MIN STUDENTMÖSSA FRÅN GALIO?

Vi på Galio erbjuder marknadens högsta kvalité till det bästa priset. Alla våra studentmössor är sydda för hand och kvalitetstestas innan leverans till kund. Vi har dessutom marknadens schysstaste garantier som förser alla våra kunder med ett säkert köp. Vi står för en tryggare och mer prisvärd student - vi bryr oss om dig.


STUDENTPRYLAR & SMYCKEN

Beställning

VAD HAR JAG BESTÄLLT?

Det ser du i ditt orderbekräftelsemail som du får direkt efter genomförd beställning. I orderbekräftelsen ser du alla detaljerade val du gjort på din studentmössa. Kolla alltid igenom dina val efter lagd beställning.
Hittar du inte ditt orderbekräftelsemail? Titta i skräpposten eller kontakta hello@galio.se, så skickar vi ett nytt till dig.

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL LÄGGA TILL PRODUKTER I EN REDAN LAGD BESTÄLLNING?

Då vi behandlar ordrar löpande när de inkommer har vi tyvärr ingen möjlighet att lägga till produkter på befintlig order. Du kan däremot välja att lägga en ny order. Det hjälper vi dig gärna med - kontakta oss då på hello@galio.se.

 

KAN JAG RETURNERA MIN BESTÄLLNING?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du fått hem din produkt för produkter som INTE är skräddarsydda, dvs allt förutom Studentmössor och Skolspecifika kläder. Vill du byta eller returnera en produkt så är du varmt välkommen att kontakta oss så skickar vi en returetikett till dig.

 

VAD KOSTAR DET ATT RETURNERA EN VARA?

Det är kostnadsfritt att byta eller returnera en vara. 

 

 

Leverans

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

För produkter som INTE är skräddarsydda, dvs allt förutom Studentmössor och Skolspecifika kläder. Så är leveranstiden 3-5 arbetsdagar. Observera att om du har beställt en studentmössa och ex ett smycke i samma order så levereras dessa tillsammans när studentmössan är klar.

 

HUR LEVERERAS MINA PRODUKTER?

Ditt paket levereras till närmsta ombud från den adress du har angivit vid beställningen.
Vi skickar via DHL och när ditt paket finns att hämta skickas det ut en sms-avisering om detta. Tänk på att kontrollera ditt mobilnummer kopplat till din order så att du får aviseringen.

 

KAN NI SKICKA BESTÄLLNINGAR UTOMLANDS?

Ja, vi skickar till alla delar av världen! Tänk på att vara ute i god tid med din beställning då leveranstiden är något längre. Tänk också på att frakt och tullavgifter kan tillkomma.

 

 

Betalning och faktura

VAD KOSTAR FRAKT?

När du beställer från Galio of Sweden är det fri frakt. Din beställning levereras med DHL och när din beställning finns att hämta hos ett postombud nära dig får du ett SMS till det angivna telefonnumret vid beställning. Vill du kunna spåra ditt paket så erbjuder vi spårningsbar leverans vilket ger dig ett spårningsnummer där du kan se var din beställning befinner sig från att det lämnar fabriken tills det kommer hem till dig. Spårningsbar leverans kostar 45 kr. Läs mer om Galios fraktalternativ.

 

VILKA BETALNINGSSÄTT KAN JAG VÄLJA MELLAN?

Du kan betala via direktbetalning (Bank eller Swish) eller med kort (Visa eller Mastercard) samt faktura via Collector Bank (endast över 18 år). 

 

VAD ÄR EXPEDITIONSAVGIFT?

Expeditionsavgiften är en avgift som täcker administrationen och hanteringen av din order.

 

NÄR KOMMER FAKTURAN?

På Galio använder vi två typer av fakturor, Galios egna och faktura via Collector Bank.

Faktura via Galio: Galios faktura kan du välja oavsett din ålder och om din beställning innehåller en studentmössa. Fakturan skickas direkt efter lagd order till den mejladress som angavs vid beställning. Har du inte fått någon faktura inom 30 minuter så kontrollera din skräppost. Kontakta i annat fall oss på hello@galio.se. Ur miljösynpunkt skickas ej pappersfakturor. Tänk på att vi inte skickar din produkt förens Galio-fakturan är betald.

Faktura via Collector Bank: Fakturan kan du välja om du är över 18 år och din beställning inte innehåller en studentmössa. Din faktura skickas till din mail när vi skickar din produkt (inom 1-2 arbetsdagar).

 

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT BETALA MIN FAKTURA?

På Galio använder vi två typer av fakturor, Galios egna och faktura via Collector Bank.

Faktura via Galio: Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från beställningsdatumet. Du ser förfallodatumet längst upp till höger på din faktura. Tänk på att vi inte skickar din produkt förens Galio-fakturan är betald.
Faktura via Collector Bank: Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från det att fakturan skickas till dig (Din faktura skickas till din mail när vi skickar din produkt (inom 1-2 arbetsdagar). Du kan alltid skjuta upp betaldatumet direkt via Collector.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA?

Vi skickar en påminnelsefaktura när vi saknar din betalning och förfallodatumet har passerat. Om du vet att du har betalat din faktura och ändå fått en påminnelsefaktura så kan det bero på att du ha betalat in med felaktigt OCR-nummer, angivit fel summa eller att betalningen har registrerats efter förfallodatum. Har du frågor om din faktura eller påminnelsefaktura så hjälper vi dig gärna. Kontakta oss via mail, telefon eller chatt.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA FRÅN COLLECTOR?

Om du har fått en påminnelse är din faktura troligtvis obetald. Det kan även vara så att betalningen kommit Collector tillhanda efter att påminnelsefakturan skickades ut, i så fall behöver du endast betala in påminnelseavgiften. Vid frågor hänvisar vi dig till Collector Bank. 

 


SKOLSPECIFIK MERCHANDISE

Beställning

VAD HAR JAG BESTÄLLT?

Det ser du i ditt orderbekräftelsemail som du får direkt efter genomförd beställning. I orderbekräftelsen ser du alla detaljerade val du gjort på din studentmössa. Kolla alltid igenom dina val efter lagd beställning.
Hittar du inte ditt orderbekräftelsemail? Titta i skräpposten eller kontakta hello@galio.se, så skickar vi ett nytt till dig.

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL LÄGGA TILL PRODUKTER I EN REDAN LAGD BESTÄLLNING?

Då vi behandlar ordrar löpande när de inkommer har vi tyvärr ingen möjlighet att lägga till produkter på befintlig order. Du kan däremot välja att lägga en ny order. Det hjälper vi dig gärna med - kontakta oss då på hello@galio.se.

 

KAN JAG RETURNERA MIN BESTÄLLNING?

Du har ingen ångerrätt för skolspecifika kläder då de tillverkas efter beställning.

 

 

 

Leverans

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Vid beställning av studentkläder gäller specifika leveranstider per beställning då varje produkt produceras unikt per kund. Läs mer om leverans. Du ser preliminärt leveransdatum i er skolshop för kläder. Leveransdatumet bestäms av ansvarig Elevkår på skolan. 

 

HUR LEVERERAS MINA PRODUKTER?

Ditt paket levereras till närmsta ombud från den adress du har angivit vid beställningen.
Vi skickar via DHL och när ditt paket finns att hämta skickas det ut en sms-avisering om detta. Tänk på att kontrollera ditt mobilnummer kopplat till din order så att du får aviseringen.

 

 

 

Betalning och faktura

VAD KOSTAR FRAKT?

När du beställer från Galio of Sweden är det fri frakt. Din beställning levereras med DHL och när din beställning finns att hämta hos ett postombud nära dig får du ett SMS till det angivna telefonnumret vid beställning. Vill du kunna spåra ditt paket så erbjuder vi spårningsbar leverans vilket ger dig ett spårningsnummer där du kan se var din beställning befinner sig från att det lämnar fabriken tills det kommer hem till dig. Spårningsbar leverans kostar 45 kr. Läs mer om Galios fraktalternativ.

 

VILKA BETALNINGSSÄTT KAN JAG VÄLJA MELLAN?

Du kan betala via direktbetalning (Bank eller Swish) eller med kort (Visa eller Mastercard) samt faktura via Collector Bank (endast över 18 år). 

 

VAD ÄR EXPEDITIONSAVGIFT?

Expeditionsavgiften är en avgift som täcker administrationen och hanteringen av din order.

 

NÄR KOMMER FAKTURAN?

På Galio använder vi två typer av fakturor, Galios egna och faktura via Collector Bank.

Faktura via Galio: Galios faktura kan du välja oavsett din ålder och om din beställning innehåller en studentmössa. Fakturan skickas direkt efter lagd order till den mejladress som angavs vid beställning. Har du inte fått någon faktura inom 30 minuter så kontrollera din skräppost. Kontakta i annat fall oss på hello@galio.se. Ur miljösynpunkt skickas ej pappersfakturor. Tänk på att du måste betala din faktura innan det sista datum för beställning & betalning som visas på er skolshop för att produkten ska tillverkas.

Faktura via Collector Bank: Fakturan kan du välja om du är över 18 år och din beställning inte innehåller en studentmössa. Din faktura skickas till din mail inom ett par dagar.

 

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT BETALA MIN FAKTURA?

På Galio använder vi två typer av fakturor, Galios egna och faktura via Collector Bank.

Faktura via Galio: Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från beställningsdatumet. Du ser förfallodatumet längst upp till höger på din faktura. Tänk på att du måste betala din faktura innan det sista datum för beställning & betalning som visas på er skolshop för att produkten ska tillverkas.

Faktura via Collector Bank: Du har 14 dagar på dig att betala din faktura från det att fakturan skickas till dig (Din faktura skickas till din mail inom ett par dagar). Du kan alltid skjuta upp betaldatumet direkt via Collector.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA?

Vi skickar en påminnelsefaktura när vi saknar din betalning och förfallodatumet har passerat. Om du vet att du har betalat din faktura och ändå fått en påminnelsefaktura så kan det bero på att du ha betalat in med felaktigt OCR-nummer, angivit fel summa eller att betalningen har registrerats efter förfallodatum. Har du frågor om din faktura eller påminnelsefaktura så hjälper vi dig gärna. Kontakta oss via mail, telefon eller chatt.

 


VARFÖR HAR JAG MOTTAGIT EN PÅMINNELSEFAKTURA FRÅN COLLECTOR?

Om du har fått en påminnelse är din faktura troligtvis obetald. Det kan även vara så att betalningen kommit Collector tillhanda efter att påminnelsefakturan skickades ut, i så fall behöver du endast betala in påminnelseavgiften. Vid frågor hänvisar vi dig till Collector Bank.