Kompletta och interaktiva shoppingupplevelser tar nu ännu ett steg när det kommer till att integrera de positiva aspekterna med fysisk handel till e-handeln. Nu tar Galio of Sweden nästa digitaliseringskliv och lanserar i samarbete med Baetes ett unikt virtuellt provrum.

– Vi såg att det behövdes en kombination av de tjänster vi erbjuder ute på skolor för studenterna och smidig e-handel som generation z är van vid. Lösningen blev ett digitalt provrum där kunden kan se sig själv med Studentmössan placerad på huvudet och samtidigt konfigurera mössan med de olika val som finns, säger Marcell Kapteijn, COO på Galio of Sweden.

Baetes, som jobbar med tech-lösningar för nästa generations e-handel, har tagit fram ett interaktivt provrum som gör det enklare för shoppingsugna att uppleva produkter i full 3D, konfigurera 3D-produkterna och har nu vidare även tagit fram en webbapplicerbar AR-lösning (“augmented reality” eller “förstärkt verklighet”) tillsammans med Galio of Sweden.

Det interaktiva provrummet scannar användarens ansikte genom enhetens kamera och placerar studentmössan på användarens huvud på ett verklighetstroget sätt. Användaren kan därefter fritt röra på sig samtidigt som han eller hon väljer olika attributval på mössan. Denna typ av lösning är unik och i teknisk framkant, då virtual try on-funktionen är en webbapplikation som kan användas direkt i Galios webbshop, till skillnad från tidigare tekniker där en app eller en extern tjänst krävs för att uppleva AR-shopping.

– Vi tror inte bara att vårt virtuella provrum kommer att förbättra shoppingupplevelsen utan det kommer framförallt att göra kunden tryggare med valet av produkt, eftersom man ser produkten “live” på sig själv såsom den kommer att levereras, avslutar Emma Nilsson, E-commerce Manager på Galio of Sweden.

Gå till provrummet >